Gå til sideindhold

Langeland Ungeråd

Langeland ungdomsskoles Ungeråd taler med en journalist fra Fyns Amts Avis ved Ungerådets store Vandsports event på Stranden i Rudkøbing.

Ungerådet er for dig, som gerne vil forme fremtiden for Langelands unge

Langeland ungeråd arbejder i denne sæson med at promovere og afvikle events i Langeland ungdomsskole og udbrede unge demokrati sammen med andre ungeråd i DK. Har du lyst til at være ungdommens talerør i Langeland Kommune? samt være med til at fremme de unges interesser i Danmark og deltage aktivt i de mange spændende ture, rejser og aktiviteter som ungdomsskolen arbejder med?

Så kontakt Peter på tlf. 21 24 57 24

Ungerådet er bredt repræsenteret fra 7. kl. op til og med gymnasie og erhvervsskoler. Vi afholder møder ca. 1 gang om måneden.

Interview med DR P4 weekend omkring besparelser på de unges tilbud i Langeland Kommune. 30. okt. 2021. Interview starter 01.03.54:

Ungerådets projekter:

2023: Valg af 2 repræsentanter fra Langeland på 18 år, der skal til gallataffel på Amalienborg Slot til Hans Kongelige Højhed Prins Christians 18-års fødselsdag.

2022/23: Ungerådet var til ungetræf i ungdomsringen sammen med unge fra region syd.  Event- workshop, hvor der blev lavet aktiviteter for alle unge i Syd Danmark.

EU – år for unge/ ungemøde i Tyskland

"Et møde mellem unge med forskellig baggrund"

Med støtte fra Undervisning og forskningsstyrelsen rejste ungerådet til Tyskland og besøgte venskabsklubber i Flensborg og Hamborg, hvor de udvekslede erfaringer og blev klogere på Dans/Tysk kultur og det at være ung i EU.

2021/22: Ungerådet leverede input til Langeland kommunes kulturpolitik.

2020/21: Etablering af Skaterbane ved Ørstedskolen i samarbejde med Vic Skaterskole.

2019/20: Afholdt Vandsports event for hele Udskoling på Langeland med 299 elever:

OBS! Er blevet til en tilbagevendende begivenhed, som afvikles hvert år ved skolestart.

Konference i Ungdomsringen hos Svendborg Graphics, Viebæltet 5, 5700 Svendborg.

Workshops og ideudvikling på ungedemokrati sammen med ungeråd fra Nyborg, Fåborg, Vejle og Odense.

Senest opdateret 30.08.2023 11:41 af PEHN

Apricore logo