Gå til sideindhold

Pixel Art

Pixelkunst / Billboard hacking workshop

Kom med til 3 dages pixelkunst workshop med den digitale kunstner Rune Brink Hansen ”Spøgelsesmaskinen”

Pixelkunst er mange ting, men fælles for de fleste er at de tager udgangspunkt i pixlernes farverige og klodsede verden. Idag er de fleste skærme meget høj opløsning og den firkantede pixel æstetik minder os om computerens barndom og computerspil, men overalt omkring os sidder der skærme der passer perfekt til pixelkunst, nemlig billboards, som pga deres størrelser og placering , stadig har meget lave opløsninger og set tæt på kan bruges til at skabe fantastisk pixel kunst.

På den 3 dages workshop, vil du blive undervist i pixel tegne og animationsprogrammet Aseprite til at skabe små pixelanimation som vi fremviser på byens skærme. Derudover skal vi høre om pixelkunst som streetart, pixelkunstens historie og om hacking af reklamer og billboards i byrummet.

Workshoppen er en del af lysfestivallen i Rudkøbing og Fredag d. 1/11 vil der være premiere rundt omrking på byens skærme. Vi hygger med en sandwich og lidt at drikke under kurset, da det ligger lige ved aftensmad tiden

Yderligere info kontakt Peter på tlf. 21245724 eller Rune Brink Hansen tlf. 60514220

Tidsrum: Tir. 16:00-20:00, ons. 16:00-20:00, fre. 16:00-22:00
Startdato: 29. oktober 2024
Slutdato: 1. november 2024
3 undervisningsgange
Aldersgruppe: Til og med 18 år
Klassetrin: Fra og med 4. kl.
Maks. elever: 15
Tilmelding fra: 23. august 2024
Tilmelding til: 30. oktober 2024
Tilmeldingsstatus: Åbent for tilmelding